مشاغل برتر فناوری کدامند؟


آفتاب نیوز :

از آنجا که در سال های اخیر پیشرفت تکنولوژی با سرعت بسیار بالا و غیرمنتظره ای پیش رفته است، کارهایی که در این زمینه بوده نیز از مزایای بسیار خوبی برخوردار بوده است. همچنین بسیاری از مشاغل که پیش از این حتی نامشان برای ما آشنا نبود به مشاغل امروزی اضافه شده و رقابت را از دیگر مشاغل قدیمی و قدیمی ربوده است.

در حال حاضر حوزه فناوری اطلاعات یکی از صنایع ایجاد کننده شغل در کشور با اشتغالزایی بالا محسوب می شود. در دوران کرونا که فعالیت بسیاری از کسب و کارها غیرممکن بود، اکثر کسب و کارها می توانستند در اینترنت و فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.

افرادی که امروزه به دنبال شغل در زمینه فناوری هستند باید در انتخاب و تعریف کار خود دقت کافی داشته باشند زیرا با توجه به لیست زیر می توانند درآمد بیشتری داشته باشند و با دانش بیشتر آینده خود را بسازند از این رو بسیار حائز اهمیت است. برای مردم، به ویژه جوانانی که در مورد آینده شغلی خود تصمیم می گیرند، بدانند که کدام شغل امروز از درآمد بهتر و شرایط مطلوب تری بهره مند است.

توسعه دهنده نرم افزار، تحلیلگر امنیت اطلاعات، مدیر بخش ارتباطات و فناوری، تحلیلگر سیستم های کامپیوتری، مهندس شبکه کامپیوتری، دانشمند داده، تحلیلگر تجاری، توسعه مرکز داده و ناظر امنیت داده ها و سایبری برخی از پردرآمدترین مشاغل در فناوری هستند. اطلاعات (IT) معرفی شده و طبق منابع رسمی، این مشاغل در برخی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا درآمد و شرایط بهتری دارند و افراد جویای کار باید برای بهره مندی به این دسته از مشاغل مراجعه کنند. از مزایای آن به غیر از موارد ذکر شده، مشاغل پردرآمد و پردرآمد دیگری نیز در این صنعت وجود دارد که در ادامه این گزارش به آنها اشاره می شود.

برنامه نویسی: استخدام برنامه نویس به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مطمئناً پردرآمدترین مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می شود. برنامه نویسی شامل فرآیند نوشتن و توسعه انواع مختلف نرم افزار است. در واقع برنامه نویس شخصی است که می تواند انواع نرم افزارها و کدها را به زبان های مختلف مانند سی شارپ، جاوا، پایتون، اپلیکیشن های موبایل و غیره تولید کند. برنامه نویسان به دسته ها و بخش های مختلفی دسته بندی می شوند. پنج دسته از رایج ترین مشاغل برنامه نویسی برنامه نویسان برنامه، برنامه نویسان سیستم، برنامه نویسان بازی، برنامه نویسان موبایل و برنامه نویسان وب هستند.

طراحی وب سایت: استخدام طراح وب سایت یا طراح وب سایت به خصوص طراح وب سایت کار از راه دور یکی از مواردی است که بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها به آن نیاز دارند. یک طراح وب سایت مسئولیت کلیه وظایف مربوط به ایجاد و اجرای یک وب سایت را تا جنبه های فنی آن بر عهده دارد. در کار طراحی وب سایت، طراح پس از بررسی نیاز مشتریان شروع به ساخت وب سایت می کند. به همین دلیل توسعه دهنده وب باید بتواند نوع سایت را با توجه به زمینه فعالیت مشتری در ذهن خود تصور و درک کند. این موضوع مستلزم آشنایی با طراحی گرافیک و برنامه نویسی کامپیوتری است.

مدیر وب سایت: استخدام مدیر وب سایت نیز در بین مشاغل فناوری اطلاعات بسیار محبوب است. مدیر سایت یا مدیر سایت مسئول مدیریت محتوا، طراحی، توسعه و نگهداری سایت است. وب مستر با برنامه نویسی و طراحی وب سایت بسیار متفاوت است. شغل مدیر وب سایت همیشه به عنوان مدیر سایت تعریف می شود. مدیر وب سایت باید به طور مرتب سرعت دسترسی به وب سایت و در دسترس بودن صفحات را بررسی کند و در صورت بروز مشکل در سایت، در اسرع وقت مشکل را برطرف کند.

کارشناس شبکه: استخدام کارشناس شبکه در شرکت ها و سازمان ها یکی از پرطرفدارترین مشاغل فناوری اطلاعات است. وظیفه اصلی یک متخصص شبکه ایجاد و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری مختلف مانند شبکه های WAN و LAN است. علاوه بر نصب، نگهداری مستمر سیستم ها و شبکه های کامپیوتری نیز از دیگر وظایف کارشناس شبکه می باشد. مهندسان شبکه باید توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتری و همچنین امنیت در شبکه های کامپیوتری را داشته باشند.

کارشناس امنیت اطلاعات: استخدام کارشناس امنیت اطلاعات با توجه به افزایش سطح حملات سایبری تقاضای روزافزونی دارد. مسئولیت اصلی یک متخصص امنیت اطلاعات به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل صنعت IT، حفاظت و نگهداری از اطلاعات سیستم های کامپیوتری است. یک متخصص یا تحلیلگر امنیت اطلاعات با تسلط بر روش های مبارزه با حملات سایبری و نفوذ، از اطلاعات یک سازمان محافظت می کند. متخصصان امنیت اطلاعات باید با آخرین روش های مهاجمان برای نفوذ به سیستم های کامپیوتری و آخرین فناوری های امنیتی برای محافظت از آن سیستم ها آشنا باشند.

در این راستا با توجه به اهمیت فراوان مشاغل فوق در سایر کشورها، چند سالی است که در ایران توجه ویژه ای به این حوزه شده است و مهرماه سال گذشته طرحی توسط موسسه آموزشی فنی و حرفه ای اجرا شد. سازمان با رویکرد مهارت تدریس به فارغ التحصیلان دانشگاهی، پیش بینی شد دانش آموختگانی که رشته های آنها بازار کار ندارد، ظرف مدت شش ماه در حوزه فناوری اطلاعات مهارت های لازم را آموزش ببینند و بر اساس پیش بینی ها، ظرفیت های اشتغال در این رشته وجود داشته باشد. 500000 شغل است.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

کراتین بدنسازی: اسرار نیروی انفجاری بدنسازان
بازی انفجار – آیا می‌دانید چه بازی بی‌نظیری است؟
خرید عمده تیشرت مردانه: انتخابی هوشمند برای پوشش ایده‌آل!
How to Tip People: A Guide to Showing Appreciation
بت انفجار: یک معجزه در بازی آنلاین
سایت شرط بندی انفجار: معرفی، کاربردها و سوالات متداول
تماس با ما